تاکتیک های بازاریابی دیجیتال چیست؟
برای موفقیت در بازاریابی های الکترونیک باید نقشه کشید و برنامه داشت با ما همراه باشید
نسل هزاره هوشمند
بهینهسازی موتور جستوجو (SEO): سئو یا همان بهینهسازی موتور جستوجو عبارت است از فرایند بهینهسازی وبسایتتان و افزایش رتبهی آن در صفحهی نتایج موتور جستوجو که این روش میزان ترافیک ارگانیک یا رایگان را روی وبسایتتان افزایش میدهد.
بازاریابی محتوا: عبارت است از خلق و ترویج داراییهای محتوایی، بهمنظور آگاهی از برند، رشد ترافیک یا مشتریان.
بازاریابی ربایشی: این نوع بازاریابی به رویکرد کاملی اشاره دارد که برای جذب، تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل، بهدامانداختن و تأمین رضایت مشتریان با استفاده از محتوای آنلاین اتخاذ میشود.
بازاریابی شبکهی اجتماعی: عبارت است از ترویج برند و محتوای خود در مجاری شبکهی اجتماعی؛ بهمنظور افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک وبسایت یا هدایت مشتری به سمت کسبوکارتان.
پرداخت بهازای کلیک (PPC): این روشی است برای ایجاد ترافیک وبسایت؛ به سایتی که تبلیغ شما را منتشر میکند بهازای هر کلیکی که روی تبلیغتان صورت میگیرد، مبلغی را پرداخت میکنید.
بازاریابی پورسانتی: بازاریابی affiliate یا پورسانتی نوعی تبلیغ مبتنی بر عملکرد است که در آن شما بهازای تبلیغ محصولات یا خدمات فردی دیگر بر روی وبسایتتان، پورسانت دریافت میکنید.
بازاریابی بومی: این نوع بازاریابی به تبلیغاتی اشاره دارد که اساسا محتوا-محور هستند و در کنار محتواهای رایگان دیگر بر روی یک پلتفرم ظاهر میشوند. پستهایی که BuzzFeed اسپانسر آن شده است، نمونهی مناسبی از این نوع بازاریابی هستند. اما بسیاری از افراد، تبلیغات در شبکهی اجتماعی را نیز بومی در نظر میگیرند؛ برای مثال تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام.
اتوماسیون بازاریابی: اتوماسیون بازاریابی عبارت است از نرمافزاری که هدفش روند خودکاری درخصوص کارهای بازاریابی است. بسیاری از دپارتمانهای بازاریابی میبایست کارهای تکراری و خودکاری را نظیر ایمیل، شبکهی اجتماعی و سایر کارهای وبسایت انجام دهند.
بازاریابی ایمیلی: شرکتها از بازاریابی ایمیلی بهعنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده میکنند. از ایمیل، اغلب برای ترویج و تبلیغ محتوا، تخقیفها، رویدادها و نیز هدایت افراد به سمت وبسایت کسبوکار استفاده میشود.
PR(روابط عمومی) آنلاین: PR آنلاین عبارت است از تضمین پوشش آنلاین کسبشده با نشریات دیجیتال، بلاگها و سایر وبسایتهای محتوا-محور. این PR خیلی شبیه PR سنتی است با این تفاوت که در محیط آنلاین اتفاق میافتد.