بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing )

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing )

از مهم ترین روش های بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ ) ، بازاریابی شبکه های اجتماعی است .شکل گیری و همه گیر شدن رسانه های گروهی یا همان شبکه های اجتماعی ،باعث شد که بازاریابی دیجیتال بستری جدید موثری برای فعالیت های خود پیدا کند که ما آن را با عنوان بازاریابی شبکه های اجتماعی می شناسیم .

اصل اول و خیلی مهم بازاریابی این است که :هرجا که مردم حضور داشته باشند ،کسب و کار نیز همان جاست . و از آنجا که هیچ جایی جز شبکه های اجتماعی نمی توان این تعداد از مردم را یافت ،پس چه جایی بهتر از آنجا ؟!!

نسل هزاره هوشمند


با افزایش مخاطبان در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک (Face Book) ،توییتر(Twitter  ( ،لینکدین (Likedin) ،اینستاگرام (Instagram) ،پینترست (Pinterest) ،ردیت (Reddit ) و کورا (Quora ) که مهترین شبکه های اجتماعی هستند ،می توانید بازاریابی را در این کانال های ارتباطی حیاتی ادامه و گسترش دهید .



ما در این مقاله سعی داریم شما را با بازاریابی شبکه های اجتماعی آشنا کنیم و درباره نقاط قوت و ضعف هریک توضیح دهیم تا شما بتوانید از بهترین انتخاب در کسب و کار خود استفاده کنید .



بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست ؟



امروزه تقریبا اکثر مردم برای برقراری ارتباط با دوستانشان،رفع نیازها آموزشی ،خرید مایحتاج زندگی ،دریافت خدمات مورد نیازشان و یا حتی پر کردن اوقات فراقت خود ،از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند .



هریک از این شبکه های اجتماعی با محبوبیت و مقولیتی که بین مردم کسب کرده اند ،توانسته اند کسب کارهارو برای سرمایه گذاری به سمت خود جذب کنند .



دیگر مثل 10 یا بیست سال پیش نیست که برای تبلیغ برند خود ، فقط به تبلیغات رادیویی و تلوزیونی ،بنرهای تبلیغاتی و تراکت ها اکتفا کنیم ،بلکه با گسترش روز افزون دیجیتال و دنیای اینترنتی ،باید از تبلیغاتی ایمیلی استفاده کنیم ،محتوا های بازاریابی خو را در وب سایتمان با دوستانمان به اشتراک بگذاریم .همچنین در شبکه های اجتماعی فعالیت مفید و مستمر داشته باشیم .



در متد جدید بازاریابی ، مشتری ،مشتری می آورد .پس برای اینکه اعتماد مشتری را جلب کنید باید ابتدا با برنامه ای منظم و صادقانه ،شروع به معرفی برند خود با تمام جزئیات کنید .در این صورت مشتری به شما اعتماد کرده و شما را به دوستانش معرفی می کند.



اما روش استفاده و ویژگی های هریک از این شبکه های اجتماعی با یکدیگر متفاوت است .برای مثال روشی که در اینستاگرام از آن استفاده می کنید و از آن نتیجه مطلوب گرفته اید ،قطعا در توئیتر شما را به موفقیت نمی رساند . از این رو شما باید روش استفاده از هرکدام از شبکه های اجتماعی را بشناسید.در ادامه مقاله ،با فیس بوک و توئیتر بیشتر آشنا می شوید:



فیس بوک (Face Book )



فیس بوک ،از اولین شبکه های اجتماعی بود که در سال 2004 میلادی آغاز به کار کرد .کاربران برای بهره گیری از آن باید در سایت آن ثبت نام کنند.پس از ثبت نام میتوانید نمایه شخصی برای صفحه خود قرار دهید ،دوستانتان را پیدا کنید یا به گروه های مورد علاقه تان بپیوندید و چندین امکان دیگر برای یافتن دوستان جدید در اختیارتان قرار می گیرد .



البته با پیدایش شبکه های اجتماعی دیگر ،از محبوبیت فیس بوک کاسته شد ،بااین حال در سپتامبرسال 2012 میلادی تعداد اعضای این وبگاه از مرز یک میلیارد نفر گذشت. در حال حاضر نیز در بین مردم جهان محبوبیت زیادی دارد .



توییتر (Twitter )



توییتر یک شبکه اجتماعی است که در سال 2006 میلادی آغاز به کار کرد.توییتر به کاربرانش اجازه می دهد که با استفاده از 280 حرف ،پیام متنی خود را که اصلاحا به آن توییت (Tweet ) میگویند را ارسال کنند .



این شبکه اجتماعی با شعار What are you doing ? ( چه کار می کنید ؟ ) پا به عرصه جهانی وب نهاد و بعدها به whats happening ? (چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ ) تغییر یافت .ویژگی دیگرمحدود بودن 280 کاراکتر که روش جدیدی بود باعث محبوبت توییتر بین کاربران شد .



ثبت نام در توییتر کاملا رایگان است و از طریق موبایل نیز در دسترس می باشد .توییتردر ابتدا کارش را با به اشتراک گذاشتن وضعیت به دوستان شروع کرد و بعد به خبررسانی رو آورد و به یک ابزار کاربردی مهم تبدیل شد .



 


راهکار

Label

دموی رایگان

دارد

شامل

Label

اشتراک گذاری

2 نظر:

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *