کانتنت مارکتینگ چیست ؟
عبارت
کانتنت مارکتینگ
به
بازاریابی اینترنتی
اشاره دارد که در آن محتوا نقش اول را ایفا میکند.
کانتنت مارکتینگ موجبات جذب کاربر به سایت شده و در نهایت فروش محصول، رشد برند و توسعه کسب و کار را فراهم میکند.
نسل هزاره هوشمند
عبارت کانتنت مارکتینگ
( content marketing) به معنای
تولید محتوای
ارزشمند به منظور تشویق و ترغیب مشتریان است که با این کار حس آزادی عمل به مشتری داده میشود. عبارت کانتنت مارکتینگ به بازاریابی اینترنتی اشاره دارد
که در آن محتوا نقش اول را ایفا میکند.
کانتنت مارکتینگ موجبات جذب کاربر به سایت شده و در نهایت فروش محصول، رشد برند و توسعه کسب و کار را فراهم میکند. مدیران وب سایتها با تولید محتوای خوب و قرار دادن آن در شبکههای اجتماعی میتوانند کاربران زیادی را به سمت سایت خود سوق دهند.
کانتنت مارکتینک
با اهداف بسیاری انجام می شود که یکی از مهمترین موارد، جذب ورودی مرتبط با حوزه فعالیت سایت از موتورهای جستجوگر بخصوص گوگل است.
انواع محتوای قابل تولید به منظور بازاریابی محتوایی
• محتوای متنی مانند اخبار، آموزش، مقالات، کتابهای الکترونیکی و …
• محتوای چندرسانه ای مانند اینفوگرافی، تصاویر، ویدئو و پادکست و …
ویژگیهای کانتنت مارکتینگ
• آموزش: آموزش و اطلاع رسانی کسب و کار خود به افراد علاقمند
• قدرت: استفاده از کانتنت مارکتینگ به منظور ایجاد کمپینهای بزرگ تبلیغاتی برای معرفی خود
• ماندگاری: کانتنت مارکتینگ با اطلاع داشتن از این که تصاویر چه تاثیر بزرگی بر روی ذهن مشتری دارد، به بهترین شکل ممکن از تصاویر استفاده میکند.
• کاهش ریسک: در کانتنت مارکتینگ، مشتری با استفاده از اطلاعاتی که از محتوا دریافت میکند، به سایت اعتماد کرده و بر اساس آن اطلاعات، تصمیم درستی را برای خرید اتخاذ میکند.
چرا کانتنت مارکتینگ
کانتنت مارکتینگ از آنجا اهمیت پیدا میکند که محتوای سایت بیش از گذشته تاثیر خود را بر ارتقا رتبه سایتها باقی گذاشته است. به عبارت دیگر مدیران سایتها دریافته اند که محتوای سایت یا وبلاگ است که موجب رشد و ترقی آنها در فضای مجازی میگردد. اهمیت این موضوع زمانی مشخص میشود که پس از بررسی سایتهای موفق به محتوای با کیفیت آنها پی خواهیم برد. طبق بررسی های انجام شده در حدود 86 درصد از کسب و کارها از عامل کانتنت مارکتینک بصورت مستقیم بهره می برند. یکی از بهترین بازخوردهای اینکار اعتماد سازی بواسطه آموزش و افزایش آگاهی کاربران است. به اینصورت که با محتوای مفید می توان کاربر را جذب و آنرا به سیاست تعیین شده نزدیک کرد.
فرایند کانتنت مارکتینگ
مهمترین بخش داشتن استراتژی مناسب برای تولید محتواست. در غیر اینصورت نمی توان نتیجه مورد انتظار را بدست آورد. تعیین استراتژی مناسب اصول و قواعدی دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:
• تعیین شاخه های مورد فعالیت
• مشخص کردن مخاطبان و نیازهای اطلاعاتی آنان
• تعیین عناوین محبوب و تاثیرگذار
• اطلاع از سایتها و شبکههایی که مخاطبان بیشترین فعالیت را در آن دارند
• تولید محتوای باکیفیت و کاربرپسند
• به اشتراک گذاری و ترغیب کاربران
• بروزرسانی محتوا به منظور حفظ طراوت
مشکلات کانتنت مارکتینگ
• هزینههای تولید محتوا
• تولید محتوا به اندازه کافی
• تولید محتوای باکیفیت و جذاب
• تولید مطالبی که برای همه قابل درک باشد
• تولید محتوای مختلف در یک زمینه خاص
به بازاریابی اینترنتی اشاره دارد که در آن محتوا نقش اول را ایفا میکند. کانتنت مارکتینگ موجبات جذب کاربر به سایت شده و در نهایت فروش محصول، رشد برند و توسعه کسب و کار را فراهم میکند.